PRØVE

VIL DU PRØVE ORIENTERING?
VIL DU DELTA I KONKURRANSER?
HVILKET UTSTYR TRENGER DU?
GRENER I ORIENTERING

jente-med-kart.png

Hvordan komme i gang og lære seg orientering
Lær deg det grunnleggende i orientering: her
Du vil få nyttige innspill og verktøy for å kunne begynne med orientering som idrett eller fritidsaktivitet.

Har du behov for mer hjelp og veiledning, anbefaler vi deg å kontakte nærmeste orienteringsklubb. Det er mange klubber spredt utover i hele Norge – fordelt på de ulike kretsene.
Kretsene finner du: her
Klubbene finner du: her

Ønsker du å prøve helt rolig - i ditt eget tempo – er turorientering perfekt!

Ønsker du å prøve deg i vanlige konkurranser, finner du alt i terminlisten, som kalles Eventor. Øverst kan du søke på kretser for å finne løp/konkurranser i nærheten av deg.

Hvordan du går frem som ny på o-løp, ser du: her

Orienteringsklubber i Norge

Du ser orienteringsklubbene i Norge her:

Turorientering

Du finner alle tilbud om turorientering: her

Instruksjonsfilmer etc

Paraorientering

Paraorientering er et begrep som benyttes for tilrettelagt orientering for mennesker med en funksjonshemming.  Paraorientering er et integrert tilbud i flere av våre klubber. Hvis du ønsker å komme igang med paraorientering er det de samme tipsene og klubber som gjelder.

Vi har egne ansatte i paraorientering, som gjerne hjelper deg med å komme i gang!