PÅMELDING

Alle orienteringsløp som arrangeres i hele Norge finner du: her

Her kan du begrense søket til for eksempel bare å dekke løp i din krets/ditt område. De fleste løpene som blir arrangert i “nærområdet”. Kalles gjerne «nærløp» eller «treningsløp». Deretter er det såkalte "kretsløp" og "nasjonale løp". "Internasjonale løp" er løp på aller høyeste nivå, men det er bare et par slike hvert år i Norge.

Viktigere er å vite at det også finnes egne konkurranser for ungdom. Årets høydepunkt for dem mellom 14 og 16 år er Hovedløpet. Dette er et uoffisielt norgesmesterskap der alle kan være med! Hovedløpet arrangeres hvert år en helg mot slutten av sommerferien. Når Hovedløpet er ferdig, fortsetter samlingen med O-landsleiren som er en 3-dagers leir med mye moro, trening og spennende aktiviteter.

Påmelding til løp

Alle o-løp benytter seg av online påmelding. Link for påmelding finnes i invitasjonen til det aktuelle løpet. Denne finner du ved enten å klikke deg videre fra Terminlisten (se lenger opp) eller ved å søke på løpets navn eller arrangørklubb.

I invitasjonen får du i tillegg til påmeldingslink og påmeldingsfrist også vite hvor løpet går, når første start er, klasser, løypelengder, avstand til samlingsplass og start etc.

Når du skal melde deg på et løp klikker du på “Online påmelding”. Du velger så klubb fra en meny, og blir deretter bedt om å skrive inn navn og brikkenummer, samt velge klasse. Dersom du ikke har egen løpsbrikke (EKT-brikke), så vil du bli tildelt leiebrikke. Denne henter du i sekretariatet (hos arrangøren) når du kommer på løpet.

Etteranmelding:
Dersom du har glemt å melde deg på til et løp innen påmeldingsfristen, kan du etteranmelde deg. Dette gjør du på samme måte som beskrevet ovenfor. Dersom du etteranmelder deg til et løp, må du betale etteranmeldingsgebyr.